Nieuwsbrief van de Hervormde Gemeente Oosterkadekerk Zondag 17-03-2024.
            Kopij inleveren vóór vrijdagmiddag 12.00 uur

Zondagmorgen -17-03-2024- 09:30.
Ds. B. van Werven Diever.
Ouderling van dienst: Freerk Mol.
Organist: Ben te Velde.
1e Collecte: Biddag voor gewas en arbeid.
2e Collecte: GZB Voorjaars zending collecte.
Gezang 255 : 1 en 3.
Psalm 33 : 2 en 8.
Wetslezing  Efeze 6: 10 – 18.
Gezang 449 : 1, 3, 4 en 5.
Schriftlezing  Exodus 12: 1 – 15.
Psalm 118 : 2 en 8
Psalm 117.
Gezang 189 : 1, 2, 3 en 4.

Zondagavond -17-03-2024- 19:00 .
Ds. N.F.L. de Leeuw Oude Pekela.
Ouderling van dienst: Freerk Mol.
Organist: Ben te Velde.
1e Collecte: Biddag voor gewas en arbeid.
2e Collecte:  GZB Voorjaars zending collecte.
Gezang 320 : 1 en 4.
Psalm 42 : 1 en 3.
Psalm 65 :1 en 2.
Psalm 68 : 7 en 9.
Gezang 177 : 1, 6 en 7.
Psalm 73 : 9 en 11.
Schriftlezing  Johannes 12: 20-36 (tekst vs. 32).

Kerkvervoer:
Dhr. J. Kruit, Emmastraat 16, 9503KT Stadskanaal.
Telfoon: 0599-785330.

Paasproject kindernevendienst:
'Kiezen voor vertrouwen.'
Dit doen we aan de hand van het Bijbelboek Marcus. Het koninkrijk van God komt dichtbij door wie Jezus is, door wat Hij zegt en doet.
We lezen allerlei gebeurtenissen uit Zijn leven.
We kunnen voor ons geloof veel van Gods zoon leren. We gaan net als de discipelen met Jezus mee. Op weg naar de heerlijke toekomst die Jezus hun belooft.
We beginnen zondag 11 februari met het Paasproject wat betekend dat we elke zondag kindernevendienst hebben, dus ook de eerste zondag in maart.
We hopen jullie allemaal te zien.
Namens de kindernevendienst,
Janet, Laurens en Ruben.

Agenda:
21 maart  14:30  Paasmiddag ouderen.
25 maart  19.30  Paasviering Samen Eén.
10 april    09:30  Kledingbeurs.

Ziek thuis:
Dhr. K. ten Have, Eindhovenlaan 2, 9501AL Stadskanaal.
Mevr. I.E. Huizing, Europaplein 27, 9501XR Stadskanaal.

Verjaardagen:
24-3-2024  90  Mevr. Z. Breedveld-de Boer, Parklaan 94, 9521GE Nieuw-Buinen.
24-3-2024  81  Mevr. D.H. Kremers-Koops, Exloërkijl Zuid 87, 9571AE 2E Exloërmond.

Kerkenraadsverkiezing:
In dit kalenderjaar zijn er twee leden van de kerkenraad aftredend.
De heer Nieveen, heeft aangegeven niet meer herkiesbaar te zijn.
In de ontstane vacature in de diaconie heeft de kerkenraad verkozen:
Mevr. G. Wessels-Moorlag, Eikenhage, Stadskanaal.
Mevr. Wessels heeft deze verkiezing aanvaard. Wij zijn daar als gemeente en kerkenraad verheugd over. De bevestigingsdienst zal plaats vinden op 19 mei 2024. Dit is 1e Pinksterdag.
Die dag zal er ook afscheid genomen worden van de heer J. Nieveen als diaken.
Namens de kerkenraad,
Freerk Mol, Scriba.

Kledingbeurs:
Op 10 april staat er weer een kledingbeurs gepland.
Om 09.30 gaan de deuren van de Rank open zodat je weer leuke goedkope kleding kunt scoren.
Namens de activiteiten commissie.

Projectgroep:
Ook dit jaar hebben wij als Projectgroep een chrysanten actie. In de hal van de kerk en in de Rank liggen bestellijsten. Bestellingen worden 27 maart bij u thuisgebracht. De kosten zijn €5,- per bos.
U kunt ze ook telefonisch bestellen bij dhr. P. de Groot (0599-707001) en bij mevr. H. Moorlag (0599-610081). U mag natuurlijk ook altijd een gift geven t.b.v. deze actie.
De opbrengst is voor Stichting ORA (hulp aan zwerfkinderen in Europa).
Namens de Projectgroep,
Harry Mulder.

GZB:
'Help kerken in Centraal-Azië met Bijbelcursussen.'
De GZB voorjaarscollecte is bestemd voor kerken in Centraal-Azië. Evangelisatie is in landen zoals Kazachstan, Kirgizië en Turkmenistan verboden, gemeenten worden in de gaten gehouden en invallen door de politie komen regelmatig voor.
Ondanks alle weerstand komen mensen tot geloof en is er veel belangstelling voor de Bijbelcursussen die in de kerken worden gegeven. De Bijbelcursussen hebben een positieve invloed op de vele kleine huisgemeenten in Centraal-Azië.
De GZB ondersteunt deze kerken met de ontwikkeling, vertaling en verspreiding van laagdrempelige Bijbelstudies, zodat gelovigen groeien in de diepte en nieuwe mensen tot geloof komen.
Ook maakt de GZB hulpprojecten van christenen financieel mogelijk. Deze projecten bieden mogelijkheden om hun naasten de liefde van God te laten zien.

Paasmiddag ouderen:
Dit weekend is het laatste weekend dat u zich kunt aanmelden voor de Paasmiddag voor ouderen. We hopen dat velen van u daar nog gebruik van zullen maken. We hebben een liturgie samengesteld waarin ruimte is voor samenzang,
luisteren naar muziek, schriftlezingen en een meditatie. Ook zullen er gedichten worden voorgelezen en er zal een Paasverhaal worden gelezen.
Ook is er ruimte voor de onderlinge ontmoeting. Er zal een eenvoudige broodmaaltijd worden voorgezet. Om dit te kunnen bekostigen vragen wij van u een vrijwillige bijdrage die wij van harte bij u aanbevelen.
In de hal van de kerk liggen nog aanmeldingsformulieren.
Wij hopen velen van u te ontmoeten op donderdag 21 maart 2024 in De Rank van  14.30 uur tot 17.30 uur.
Namens de commissie,
Ina Mol.
Telefoon: 582469 of 06-25044130.